مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 07:552023-08-10پزشكي

90 درصد عوامل محیطی در ابتلا به دیابت تأثیرگذار است


90 درصد عوامل تشدیدکننده بیماری دیابت محیطی به ویژه استرس و نگرانی ها است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شکور امیدی شامگاه چهارشنبه در کنگره ملی دیابت که با محوریت پیشگیری و درمان در اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: 10 درصد عوامل ارثی و 90 درصد عوامل محیطی در شکل گیری و تشدید بیماری دیابت مؤثر است که در این بین استرس و نگرانی ها 80 درصد عوامل تشدیدکننده این بیماری را به خود اختصاص می دهند.

وی تصریح کرد: در استانی نظیر یزد ما با 26 درصد ابتلای مردم این استان به دیابت روبه رو هستیم که عامل اصلی آن ازدواج های فامیلی و خانوادگی است که خود زمینه ساز بروز و تشدید بیماری دیابت است.

رییس انجمن دیابت ایران گفت: در استان اردبیل نیز بیش از 14 درصد جمعیت این استان مبتلا به دیابت هستند اما جای نگرانی آنجا است که بسیاری از این افراد از بیماری خود اطلاعی ندارند.

امیدی راه اندازی مرکز درمان زخم دیابت را در اردبیل بسیار مهم و ضروری اعلام کرد و افزود: هر چند در این کنگره دانشگاه علوم پزشکی اردبیل حاضر نشده اما ضروری است تا این دانشگاه در راه اندازی مرکز درمان زخم دیابت متفاوت از زخم سوختگی ها و زخم بستر واقع بینانه و علمی ورود پیدا کرده و در این زمینه تشکل های مردم نهاد را کمک کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد عوامل محیطی در ابتلا به دیابت تأثیرگذار است

90 درصد عوامل محیطی در ابتلا به دیابت تأثیرگذار است