مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 13:002023-08-05ورزشي

رکورد کم سن ترین صعود کننده به بام ایران شکسته شد


آریوبرزن یوسف زاده کوهنورد آملی با 7 سال و 10 ماه سن رکورد کم سن ترین کوهنورد پسر ایرانی که موفق به پیمایش وصعود قله دماوند بام ایران شده را به نام خود ثبت کرد.

- ایسنا/مازندران آریوبرزن یوسف زاده کوهنورد آملی با 7 سال و 10 ماه سن رکورد کم سن ترین کوهنورد پسر ایرانی که موفق به پیمایش وصعود "قله دماوند" بام ایران شده را به نام خود ثبت کرد.

این کوهنورد نونهال آملی درگفت وگو با خبرنگار ایسنا گفت، از حدود دو سال قبل همراه پدر ومادرم که در رشته کوهنوردی فعالیت حرفه ای داشتند، به کوهنوردی علاقمند شدم و به طور مرتب درطی این سالها همراه آنها بودم.

وی افزود: برای صعود به قله دماوند در دو سال گذشته، از ارتفاعات کمتر از هزارمتر تا 4 هزارمتر درسطح استان وقله های مرتفع بیرون از استان صعود داشتیم و تقریبا با آمادگی کامل ذهنی وبدنی شرایط صعود به بام ایران را به دست آوردم.

این کوهنورد نونهال آملی با اشاره به اینکه دراین صعود دختر دایی 10 ساله او نیز حضور داشت وهمراه او موفق به فتح قله دماوند شده بود، اضافه کرد: مسیر سخت و پر استرسی بوده، اما ازاینکه به قله رسیدم و توانستم نتیجه کار چند ساله خود را کسب کنم بسیارخوشحال هستم.

یوسف زاده ادامه داد: درمسیر صعود به قله و پس ازاینکه در بالای بام ایران قرارگرفتم به عظمت وبزرگی خدا پی بردم و از این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکورد کم سن ترین صعود کننده به بام ایران شکسته شد

رکورد کم سن ترین صعود کننده به بام ایران شکسته شد