مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 19:452023-07-29بين الملل

فشار پاکستان علیه طالبان جواب داد/ عقب نشینی انجام شد


روزنامه دان پاکستان گزارش داده است که فشار اسلام آباد طالبان افغان را مجبور کرد تا برخی عناصر طالبان پاکستانی را از مناطق مرزی دور بسازند.

- آماج نیوز نوشت: پس از گذشت 6 روز از حمله راکتی ارتش پاکستان بر خاک افغانستان در ولسوالی برمل ولایت پکتیکا و خاموشی عمیق طالبان ، روزنامه دان پاکستان گزارش داده است که فشار اسلام آباد طالبان افغان را مجبور کرد تا برخی عناصر طالبان پاکستانی را از مناطق مرزی دور بسازند.

   به گزارش سایت قطره و به نقل ازآماج نیوز؛ با روی کار آمدن دوباره رژیم طالبان در افغانستان و شواهد موجودیت پناه گاه های امن گروهای تروریستی از جمله تحریک طالبان پاکستانی در این کشور، فرصت عملیاتی بیش تری به جنگ جویان (تی تی پی) در افغانستان داده و افزایش حمله های فرامرزی اخیر توسط این گروه ضد دولت پاکستان، شواهد قانع کننده ای برای این امر است.

  دان در گزارش خود نگاشته است: فرضیه های بیش تر در مورد رابطه طالبان با گروهای شبه نظامی منطقه ای وجود دارد که این روابط و وابستگی ها سابقه طولانی تری دارند و پیچیده تر هستند.

و حتی تمایزات بین اعضای القاعده و گروه های وابسته، از جمله تحریک طالبان پاکستانی و داعش را گاهی در لبه ها مبهم و نامعلوم قرار می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشار پاکستان علیه طالبان جواب داد/ عقب نشینی انجام شد

فشار پاکستان علیه طالبان جواب داد/ عقب نشینی انجام شد