مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 11:452023-07-24اقتصادي

وزیر جهاد کشاورزی: میزان تولید گندم از 7 میلیون تن عبور کرد


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی امروز دوشنبه (2 مرداد) با حضور در مجلس شورای اسلامی در مورد گزارش کمیسیون کشاورزی، - وزیر جهاد کشاورزی گفت: حدود دو میلیون هکتار کشت آبی و نزدیک به 4 میلیون هکتار کشت دیم زارِ گندم داشتیم که میزان تولید گندم از 7 میلیون تن نیز عبور کرد.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی امروز دوشنبه (2 مرداد) با حضور در مجلس شورای اسلامی در مورد گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد بررسی نحوه سیاستگذاری دستگاه های متولی در حوزه مدیریت بازار کالا های استراتژیک گندم و برنج در کشور ، گفت: در مورد گندم در سال زراعی 1401 _ 1402، حدود دو میلیون هکتار کشت آبی و نزدیک به 4 میلیون هکتار کشت دیم زار داشتیم.

باتوجه به شرایط آبی کشور میزان تولید گندم از 7 میلیون تن عبور کرد که با توجه به آمار سال گذشته سی درصد افزایش خرید گندم را داشتیم و نسبت به سال 1400، 82 درصد افزایش تولید گندم را داشتیم.

پیش بینی این است که تا پایان فصل برداشت و زمان خرید از 8 میلیون تن عبور کنیم.

وی افزود: امسال نسبت به سنوات گذشته گندم کمتری وارد خواهیم کرد سعی بر این است در مورد گندم باتوجه به محدودیت منابع پایه به سمت افزایش عملکرد در واحد سطح حرکت کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر جهاد کشاورزی: میزان تولید گندم از 7 میلیون تن عبور کرد

وزیر جهاد کشاورزی: میزان تولید گندم از 7 میلیون تن عبور کرد