مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 10:152023-07-24سياسي

وزیر جهاد کشاورزی: در سال پیش رو مشکلی درباره تامین نهاده ها وجود نخواهد داشت


وزیر جهاد کشاورزی گفت که به مردم و کشاورزان اطمینان می دهم در سال زراعی 1402-1403 در رابطه با بحث تامین نهاده ها مشکلی وجود نخواهد داشت.

- وزیر جهاد کشاورزی گفت که به مردم و کشاورزان اطمینان می دهم در سال زراعی 1402-1403 در رابطه با بحث تامین نهاده ها مشکلی وجود نخواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد علی نیکبخت در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد بررسی نحوه سیاست گذاری دستگاه های متولی در حوزه مدیریت بازار کالاهای استراتژیک گندم و برنج در کشور طی سخنانی اظهار کرد: درباره موضوع گندم در سال زراعی 1401-1402 حدود 2 میلیون هکتار کشت آبی و نزدیک به 4 میلیون هکتار کشت دیمی داشتیم.

با توجه به شرایط آبی که داشتیم، امروز میزان خرید گندم از مرز 7 میلیون و 500 هزار تن گذشت و مطابق با آمار سال قبل در این تاریخ، نزدیک به 30 درصد افزایش خرید گندم داشتیم.

وی با بیان اینکه امسال نسبت به سال 1400، 82 درصد افزایش تولید گندم داشته ایم، ادامه داد: پیش بینی ما این است که تا پایان فصل برداشت و زمان خرید از 8 میلیون تن بگذریم و به امید خدا رکوردی جدید در چند سال گذشته ثبت کنیم.

امسال نسبت به سالهای قبل قطعا گندم کمتری را وارد خواهیم کرد و این موضوع صرفه جویی ارزی به دنبال خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر جهاد کشاورزی: در سال پیش رو مشکلی درباره تامین نهاده ها وجود نخواهد داشت

وزیر جهاد کشاورزی: در سال پیش رو مشکلی درباره تامین نهاده ها وجود نخواهد داشت