مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 17:552023-08-21بين الملل

مسکو: ارسال اف-16 به اوکراین باعث تشدید درگیری ها می شود


سفیر روسیه در دانمارک امروز تصریح کرد: ارسال اف-16 به اوکراین باعث تشدید درگیری ها می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر باربین (Vladimir Barbin) سفیر روسیه در دانمارک امروز دوشنبه با انتشار بیانیه ای در واکنش به اخبار روز گذشته مبنی بر وعده ارسال جنگنده های اف- 16 از سوی دو کشور دانمارک و هلند به اوکراین اعلام کرد: این واقعیت که دانمارک اکنون تصمیم به اهدای 19 هواپیمای اف- 16 به اوکراین گرفته است، منجر به تشدید درگیری ها می شود.

سفیر روسیه در دانمارک در این خصوص ادامه داد: دانمارک با پنهان شدن در پشت این فرضیه که خود اوکراین باید شرایط صلح را تعیین کند، با اقدامات و سخنانش به دنبال این است که کی یف راهی جز ادامه رویارویی نظامی با روسیه نداشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز، ارتش اوکراین مدعی است که این جنگنده ها برای موفقیت ضدحمله خود که از زمان آغاز در ماه ژوئن به کندی پیش رفته، حیاتی است؛ زیرا از حمله جنگنده های روسی به نیروهای پیشرو متعلق به کی یف جلوگیری می کند.

وزارت دفاع دانمارک دیروز یکشنبه در بیانیه ای تأیید کرد که جنگنده های F-16 را به شرط آموزش خلبانان نیروهای مسلح اوکراین، اخذ مجوزهای لازم و آماده شدن زیرساخت های این کشور برای استفاده از جنگنده های مذکور به کی یف ارسال می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکو: ارسال اف-16 به اوکراین باعث تشدید درگیری ها می شود

مسکو: ارسال اف-16 به اوکراین باعث تشدید درگیری ها می شود