مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 01:002023-08-21فرهنگي

نخستین جشنواره تعزیه «راوی رزم» در تفت برگزار می شود


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری نخستین جشنواره استعدادیابی شبیه خوانی نوجوانان و جوانان استان یزد با عنوان «راوی رزم» به میزبانی شهرستان تفت خبر داد.

- یزد- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری نخستین جشنواره استعدادیابی شبیه خوانی نوجوانان و جوانان استان یزد با عنوان راوی رزم  به میزبانی شهرستان تفت خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احسان عابدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره با هدف زنده نگه داشتن هنرهای بومی و آیینی که در زمره وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد سلامی است، برگزار می شود.

وی افزود: سوگواره استعدادیابی در حوزه تعزیه و شبیه خوانی شهرستان تفت در دو گروه نوجوانان 12 تا 18 سال و جوانا 18 تا 30 سال برگزار می شود.

عابدی گفت: این جشنواره در سه بخش اولیاء خوان، اشقیاء خوان و موسیقی تعزیه شامل سازه های بادی و کوبه ای اجرا می شود.

وی درباره روال شرکت در جشنواره گفت: ارسال فیلم های شرکت کنندگان در مرحله اول به صورت مجازی است اما در مراحل بعدی داوری، برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور تعزیه خوانان پیشکسوت استان و مراسم اختتامیه به میزبانی شهرستان تفت برگزار خواهد شد.

تفت شهرستان پیشگام در فرهنگ عاشورایی سرپرست فرمانداری تفت هم در این جلسه با اشاره به پیشگام بودن این شهرستان در فرهنگ عاش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین جشنواره تعزیه «راوی رزم» در تفت برگزار می شود

نخستین جشنواره تعزیه «راوی رزم» در تفت برگزار می شود