مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 16:552023-08-21اقتصادي

نیاز کشور به برق، کمتر از ظرفیت ها؛ چرا برق صنایع قطع می شود؟


بنا به آمارهای وزارتخانه های نیرو و صمت، ظرفیت تولید برق در کشور بیش از نیازهای موجود است؛ اما در همین حال، برق واحدهای صنعتی در برخی روزهای گرم تابستان برای ساعاتی از روز قطع می شود؛ - خبرگزاری فارس- معصومه رشیدی: با توسعه بخش های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران در تولید بسیاری از کالاهای موردنیاز کشورمان خودکفا شد و حتی توانست به بسیاری از کشورهای جهان نیز صادرات سالانه را افزایش دهد.

در این میان، برخی استان های کشور نظیر استان سمنان ، رشد و توسعه صنعتی را بیش از سایر بخش ها تجربه کردند و تحولات شگرفی در حوزه تولید در این استان ها رقم خورد؛ تا آنجا که به گفته مدیرکل گمرک استان سمنان، این استان هم اکنون به حدود 40 کشور جهان کالا صادر می کند.

متناسب با رشد صنعتی در مرکز کشور که در حقیقت مرکز ثقل صنعت نیز بود، زیرساخت های لازم هم تا حدود زیادی تأمین شد، شهرک های صنعتی سازوکار بهتری پیدا کرد و اقدامات زیربنایی اساسی در بخش های تأمین آب، برق، گاز، راه های دسترسی، حمل و نقل ریلی و .

صورت گرفت.

مهیا بودن شرایط توسعه صنعتی، کار را بدانجا رساند که در کمتر از 2 دهه اخیر، شمار زیادی از واحدهای صنعتی در مرکز کشور از جمله استان سمنان مستقر شدند و این نواحی را به مناطق صنعتی تغییر ماهیت دادند؛ ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز کشور به برق، کمتر از ظرفیت ها؛ چرا برق صنایع قطع می شود؟

نیاز کشور به برق، کمتر از ظرفیت ها؛ چرا برق صنایع قطع می شود؟