مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 16:152023-08-07سياسي

امضای توافقنامه همکاری های مشتر ک میان معاونت میراث فرهنگی و مؤسسه ایکوموس


توافقنامه مشترکی میان معاونت میراث فرهنگی و مؤسسه فرهنگی ایکوموس ایران در راستای توسعه و تقویت حفاظت از میراث فرهنگی و تحقق اهداف مشترک آموزشی و ترویجی منعقد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، توافق نامه 3 ساله ای میان معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و موسسه فرهنگی ایکوموس ایران منعقد شد و امروز به امضای علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی و مهدی حجت رییس مؤسسه ایکوموس ایران رسید.

  هم افزایی و همکاری مشترک به منظور تعمیق، توسعه و ترویج حفاظت از بناها، محوطه ها و بافت های تاریخی، موضوع این توافق است و اهدافی همچون توسعه شناخت ارزش های ملموس و ناملموس میراث فرهنگی؛ توسعه کمی و کیفی دانش بنیان حفاظت از بناها، محوطه ها و بافت های تاریخی؛ بسترسازی توسعه سواد حفاظت از میراث فرهنگی از طریق: ترویج مفاهیم، خوانش و روایتگری صحیح از رویدادها، حکمت ها و دانش ملی و سنتی سرزمینی و بهره گیری از تجارب و توانمندی کنشگران، حرفه مندان و پژوهشگران در رهیافت و آینده پژوهی، امورفنی و حقوقی حفاظت، حمایت، مرمت و احیای بناها، محوطه ها و بافت های تاریخی را دنبال می کند.

علی دارابی پیش از امضای این توافق نامه گفت: بهره گیری از توان علمی و تجربی موسسه ایکوموس (شورای بین المللی بناها و محوطه های تاریخی) در بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای توافقنامه همکاری های مشتر ک میان معاونت میراث فرهنگی و مؤسسه ایکوموس

امضای توافقنامه همکاری های مشتر ک میان معاونت میراث فرهنگی و مؤسسه ایکوموس