مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 19:202023-07-31سياسي

5 پیشنهاد وزیر خارجه عراق جهت جلوگیری از هتک حرمت مجدد قرآن کریم


وزیر خارجه عراق در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی برای بررسی موضوع هتک حرمت مکرر قرآن کریم، 5 پیشنهاد را جهت جلوگیری از تکرار این هتاکی ها ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از واع، فؤاد حسین وزیر خارجه عراق، طی سخنانی در جریان نشست فوق العاده مجازی سازمان همکاری اسلامی با موضوع بررسی هتک حرمت مکرر قرآن کریم در سوئد و دانمارک، از جامعه بین الملل خواست که به مسئولیت خود در برابر اقداماتی که به اهانت به ادیان منجر می شود، عمل کند.

وزیر خارجه عراق در این نشست اعلام کرد که عراق جهت جلوگیری از تکرار هتک حرمت قرآن کریم 5 پیشنهاد را به سازمان همکاری اسلامی ارائه می کند: 1- تشکیل کمیته ای متشکل از وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با عضویت دبیرکل این سازمان، جهت تداوم گفتگوها با اتحادیه اروپا و سازمان های منطقه ای دیگر با هدف دستیابی به راه حل های توافقی برای جلوگیری از گسترش و تکرار این اقدامات هتاکانه.

2- افزایش تلاش ها و اقدام جهت صدور قطع نامه های بین المللی در آینده به شکلی که در موارد لازم، این اقدامات عدم اهانت به کتاب های آسمانی یا توهین به ادیان و نمادهای دینی را تضمین نماید.

3- اقدام به مبارزه با پدیده اسلام هراسی از طریق چارچوب بندی فرهنگی و گفتمان بین المللی میانه رویی که قطع نامه های بین المللی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 پیشنهاد وزیر خارجه عراق جهت جلوگیری از هتک حرمت مجدد قرآن کریم

5 پیشنهاد وزیر خارجه عراق جهت جلوگیری از هتک حرمت مجدد قرآن کریم