مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 10:352023-07-27اقتصادي

استان های در صدر دریافت یارانه دستمزد


نتایج گزارش عملکرد طرح یارانه دستمزد نشان می دهد بیش از 43 هزار نفر داوطلب در این طرح مشارکت و ثبت نام کرده اند و استان های خوزستان، مازندران و کرمانشاه با داشتن بیشترین آمار ثبت نام شونده و قرارداد منعقده، - جی پلاس، طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه های موثر دولت در حوزه اشتغال و از جمله سیاست های فعال بازار کار است که توسط وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به منظور ایجاد و حفظ اشتغال در استان های دارای آمار بالای بیکاری به اجرا درآمده است.

این طرح پیشتر در هشت استان ایلام، لرستان، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان عملیاتی شد اما با پیوستن استان های آذربایجان غربی، اردبیل، بوشهر، خوزستان، خراسان شمالی، گلستان، مازندران و هرمزگان به این طرح تعداد استان های مشمول پرداخت یارانه دستمزد به 16 استان رسید.

جامعه هدف این طرح را جوانان بیکار شغل اولی و زنان سرپرست خانوار جویای کار در مناطق محروم و کم برخوردار و بنگاه های اقتصادی رسمی و فعال در شهرستان های کم برخوردار از اشتغال تشکیل می دهند.

به موجب این طرح 30 درصد مبلغ دستمزد مصوبه شورای عالی کار به صورت یارانه از طرف دولت و به مدت یک سال به کارفرمایانی پرداخت می شود که نیروی کار شغل اولی را در بنگاه جذب کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان های در صدر دریافت یارانه دستمزد

استان های در صدر دریافت یارانه دستمزد