مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 15:502023-07-23اقتصادي

میزان مصرف انرژی در ایران بیش از 6 برابر پرتغال و 4 برابر یونان


بررسی ها نشان می دهد میزان مصرف انرژی در ایران به ویژه در بخش خانگی به شدت بالاست و به مرور زمان در روندی معکوس در قیاس با دیگر کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی روند افزایشی داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، تابستان سال 1402 در حالی وارد دومین ماه خود شد که بر اساس بسیاری از داده های هواشناسی میزان افزایش دمای هوا در تابستان سال جاری در 11 سال گذشته بی سابقه بود و همین مسئله سبب شد تا در تیرماه چندین بار رکورد مصرف برق کشور شکسته شود.

به طور نمونه در تاریخ 19 تیرماه سال جاری میزان نیاز مصرف برق کشور به 72 هزار و 485 مگاوات رسید و این رکورد در حالی در تاریخ صنعت برق کشور به ثبت رسید که سال گذشته و در همین روز میزان نیاز مصرف برق کشور بر اساس داده های رسمی شرکت مدیریت شبکه برق کشور 60 هزار و 139 مگاوات بود.

اگرچه یکی از دلایل افزایش قابل توجه میزان مصرف برق کشور در تابستان سال جاری به موضوع دمای بالای هوا و افزایش میزان استفاده از سیستم های سرمایشی مرتبط است، اما از آن سو بررسی های تخصصی تر نشان می دهد به طور کلی و تحت تأثیر عوامل مختلف شدت مصرف انرژی در ایران به مراتب از بسیاری از کشورهای جهان بالاتر است.

بالا بودن شدت مصرف انرژی در ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای منطقه و جهان به این معنا است که در ایران و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان مصرف انرژی در ایران بیش از 6 برابر پرتغال و 4 برابر یونان

میزان مصرف انرژی در ایران بیش از 6 برابر پرتغال و 4 برابر یونان