مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 12:152023-08-07بين الملل

ائتلاف کابینه نتانیاهو: دادگاه عالی اختیار لغو قانون منع عزل نخست وزیر را ندارد


درپی تصمیم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برای بررسی اعتبار قانون منع عزل نخست وزیر به دلیل نداشتن صلاحیت، سران احزاب ائتلاف حاکم در اراضی اشغالی با صدور بیانیه ای به دادگاه عالی نسبت به لغو قانون ممانعت از برکناری نتانیاهو هشدار دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از وبسایت عرب48، روسای احزاب تشکیل دهنده ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی در بیانیه ای در این باره اعلام کردند، دادگاه عالی اختیار لغو قوانین پایه و تعیین تاریخ لازم الاجرا شدن این قوانین را ندارد و هیچ دادگاهی نیز اختیار باطل کردن نتایج انتخابات و اجازه برکناری نخست وزیر را ندارد.

در این بیانیه آمده است: چنین تصمیمی منجر به فروپاشی زمینه های مشترک میان قوه ها می شود که در طول سال های گذشته بر سر آن توافق شده بود و در تضاد با تصمیم صریح صادر شده توسط آهارون باراک، رییس سابق دادگاه عالی است که طبق آن کنست می تواند در رابطه با یک قانون پایه تصمیم بگیرد که مشمول بررسی قضایی نباشد، بنابراین دادگاه نمی تواند این تصمیم را لغو کند.

در این بیانیه همچنین به نقل از باراک آمده است: اگر دادگاه عالی قانونی را به دلیل مغایر بودن با قوانین پایه باطل کند، کنست می تواند با تبدیل قانون لغو شده به قانون پایه، این ابطال را بی اثر کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ائتلاف کابینه نتانیاهو: دادگاه عالی اختیار لغو قانون منع عزل نخست وزیر را ندارد

ائتلاف کابینه نتانیاهو: دادگاه عالی اختیار لغو قانون منع عزل نخست وزیر را ندارد