مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 19:202023-08-21اجتماعي

رأی ابطال شرط سنی معلم شدن لازم الاجراست؛ دفترچه کنکور اصلاح شود


بنا بر گفته عضو کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت، رأی ابطال شرط سنی معلم شدن لازم الاجراست و آموزش و پرورش باید برای اصلاح دفترچه کنکور اقدام کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، روایت سقف سنی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان و طی کردن مسیر معلمی، دغدغه ای است که تعداد زیادی از داوطلبان شغل معلمی دارند؛ کسانی که به هر دلیلی نمی توانند در همان سال های اول بعد از گرفتن دیپلم، وارد دانشگاه فرهنگیان شوند و بعد هم با سدی به نام سقف سنی مواجه می شوند.

نکته ای که باعث شد تا داوطلبان شغل معلمی، بیشتر پیگیر افزایش سقف سنی باشند، جذب معلم از طریق آزمون استخدامی بود که افرادی با سن های حتی 40 سال و بیشتر هم برای پذیرفته می شدند اما سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان تغییر نمی کرد.

یکی از داوطلبان شغل معلمی به خبرنگار فارس می گوید: اگر یک فرد 26 ساله وارد دانشگاه فرهنگیان شود، بعد از 4 سال، در 30 سالگی معلم خواهد بود اما می بینید که افراد در آزمون استخدامی با سن بالا وارد شغل معلمی می شوند و توجیه مسؤولان هم این است که این افراد تحصیلات عالیه دارند اما سؤال این است که آیا این افراد همان انرژی یک معلم 30 ساله و کمتر را دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رأی ابطال شرط سنی معلم شدن لازم الاجراست؛ دفترچه کنکور اصلاح شود

رأی ابطال شرط سنی معلم شدن لازم الاجراست؛ دفترچه کنکور اصلاح شود