مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 12:052023-08-20اجتماعي

تلفیق هنر سرزمین نخل و آفتاب در دست زائران اربعین حسینی


بانوان هنرمند بافقی با بافت بادبزن های حصیری و اهدای آن به زائران پیاده روی اربعین حسینی(ع) که امسال در اوج گرمای تابستان رقم خواهد خورد، - ایسنا/یزد بانوان هنرمند بافقی با بافت بادبزن های حصیری و اهدای آن به زائران پیاده روی اربعین حسینی(ع) که امسال در اوج گرمای تابستان رقم خواهد خورد، عشق و ارادت خود به سیدالشهدا(ع) را به نمایش گذاشتند.

عزاداری سالار شهیدان چنان شوری در دل مردمان ولایتمدار و عاشق اهل بیت بافق ایجاد می کند که هوای خاصی به این برهه از سال می دهد و فرقی هم نمی کند این پروسه از سال قمری، به سرمای سوزان زمستان برخورد کند یا در گرمای خرماپزان تابستان رخ بدهد.

شاید آداب و سنن عزاداری های ماه محرم در اولین منظر، متفاوت به نظر بیاید اما نقاط اشتراک زیادی دارند به طوری که هم نوایی با حماسه عاشورا و همدردی با وقایع کربلا در تمام آنها نهفته است.

این روزها در آستانه اربعین حسینی، علاقمندان زیادی در تب و تاب فراهم کردن لوازم مورد نیاز برای قدم گذاشتن در مسیر اربابشان اباعبدالله حسین(ع) هستند و بافقی ها نیز اگر چه دیگر در زندگی مدرنشان کمتر دست بافته های حصیری کاربرد دارد ولی در آستانه همایش عظیم پیاده روی اربعین دست همت به کمر زده و برای کمک به زائران حسینی و کاهش گرمای طاقت فرسای سفر اربعین به بافت بادبزن های حصیری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلفیق هنر سرزمین نخل و آفتاب در دست زائران اربعین حسینی

تلفیق هنر سرزمین نخل و آفتاب در دست زائران اربعین حسینی