مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 23:102023-07-27اقتصادي

بوشهر قطب تولید نشای جنوب ایران شد


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از شناخته شدن استان بوشهر به عنوان قطب تولید نشای جنوب کشور با تولید یک میلیارد و 100 میلیون قطعه نشای سبزی و صیفی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس استان بوشهر، کبری توکلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، شامگاه گذشته در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه استان بوشهر با تولید یک میلیارد و 100 میلیون قطعه نشای سبزی و صیفی به عنوان قطب تولید نشای جنوب کشور شناخته می شود، اظهار داشت: نشا های تولید شده در گلخانه های استان شامل ارقام مختلف گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل، کلم، کاهو و کدو است که بخشی از آن ها در استان و بقیه به استان های فارس، هرمزگان، کهکیلویه و بویر احمد و سایر استان های دیگر کشور ارسال می شود.

وی افزود: امسال 67 هکتار از گلخانه های استان به تولید نشای محصولات کشاورزان اختصاص یافته که 7 و نیم هکتار از این سطح به طور کامل مکانیزه و بقیه برای تولید نشاء و کشت محصول همزمان استفاده می شود.

توکلی ادامه داد: این گلخانه های مکانیزه سالانه در یک یا 2 دوره اقدام به تولید نشاء می کنند و بیشترین تولید نشاء در این استان در شهرستان دشتی انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوشهر قطب تولید نشای جنوب ایران شد

بوشهر قطب تولید نشای جنوب ایران شد