مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 18:012023-08-16اجتماعي

آخرین اقدامات اربعین در مرز «خسروی» از زبان استاندار کرمانشاه


خبرگزاری فارس- کرمانشاه؛ پرستو چمنی، مرز خسروی یکی از پایانه های مرزی بین ایران و عراق و واقع در شهرستان قصرشیرین است که از دیرباز مسیر عزیمت زائران ایرانی به عتبات عالیات بوده و اصالت مسیر کربلا به این مرز متعلق است.

مرز خسروی از آن جا که قدیمی ترین، آسان ترین و ارزان ترین مسیر عزیمت به شهرهای زیارتی عراق از جمله کاظمین و سامرا است، در این روزها گرم که دمای هوا آن کمتر از مرزهای جنوبی است و مسیرهای منتهی به خسروی به صورت بزرگراهی است انتخاب مناسبی برای زائران در راستای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی است.

از سال گذشته، امکاناتی متناسب با شرایط برای تردد زوار از مرز خسروی فراهم شد و امسال هم با توجه به شرایط روز؛ امکانات فراهم شده، تقویت شد.

به طوریکه به 17 شهر تابعه استان کرمانشاه که در مسیر تردد زوار اربعین حسینی قرار دارد در راستای فراهم کردن امکانات برای ایام اربعین کمک 300 میلیارد تومانی شده و علاوه بر امکانات وزارتخانه ها هم تاکنون بیش از یک هزار و 300 میلیارد تومان صرف زیرساخت های اربعین در این استان شده است.

برای اطلاع از آخرین وضعیت مرز خسروی با توجه به اینکه کمتر از 48 ساعت دیگر رسما عملیات اربعین 1402 در استان آغاز خواهد شد، به سراغ ارشدترین مقام اجرایی استان رفته ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین اقدامات اربعین در مرز «خسروی» از زبان استاندار کرمانشاه

آخرین اقدامات اربعین در مرز «خسروی» از زبان استاندار کرمانشاه