مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 08:252023-07-26فرهنگي

منتقدان ادبی بسیار آسان پسند شده اند


یک نویسنده و منتقد ادبی معتقد است: منتقدان ادبی بسیار آسان پسند شده اند تا حدی که خود را برای فعالیت در عرصه نقد ادبی دست کم می گیرند و این در حالی است که می توانند بسیار قوی تر و بهتر کار کنند.

- ایسنا/خوزستان یک نویسنده و منتقد ادبی معتقد است: منتقدان ادبی بسیار آسان پسند شده اند تا حدی که خود را برای فعالیت در عرصه نقد ادبی دست کم می گیرند و این در حالی است که می توانند بسیار قوی تر و بهتر کار کنند.

پرویز حسینی، در گفت وگو با ایسنا، اظاهرکرد: نبود نقد ادبی حرفه ای باعث می شود که ادبیات فارسی نتواند شکل جدی تر و حرفه ای تر به خود بگیرد و در صورت تداوم آسیب جدی به این حوزه وارد می کند.

وی با بیان این که مخاطب عام ادبیات یک نفر نیست بلکه یک جمعیت است، متذکر شد: در صورت نبود منتقدان ادبی چیره دست و کاردان در حوزه ادبیات هر چیزی به رشته تحریر درمی آید و به خورد جامعه داده می شود تا جایی که جمعیتی باور می کنند که ادبیات همین است و غیر از این نیست.

او با تصریح این مطلب که در رسانه ها و مطبوعات امروزی نقد ادبی حرفه ای وجود ندارد، افزود: امروزه منتقد ادبی متبحر و صاحب کلام که به صورت تخصصی رسالت نقد هنر در عرصه ادبیات فارسی را داشته باشد نیز وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منتقدان ادبی بسیار آسان پسند شده اند

منتقدان ادبی بسیار آسان پسند شده اند