مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 10:352023-08-03اقتصادي

علل شکل گیری مشاغل غیر رسمی چیست؟


بخش غیر رسمی اشتغال، بخشی بدون حمایت های قانونی و بیمه ای برای نیروی کار است که نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال و درآمد و تولیدناخالص ملی دارد.

- بخش غیر رسمی اشتغال، بخشی بدون حمایت های قانونی و بیمه ای برای نیروی کار است که نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال و درآمد و تولیدناخالص ملی دارد.

به اعتقاد کارشناسان افزایش عرضه نیروی کار، فقدان سرمایه گذاری مناسب، رشد شکاف درآمدی، فرار مالیاتی و قوانین دست و پاگیر از جمله علل موثر بر شکل گیری پدیده اقتصاد غیررسمی و گسترش مشاغل غیررسمی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اقتصاد غیررسمی که از آن با عنوان اقتصاد پنهان، خاکستری یا زیرزمینی هم یاد می شود، مجموعه فعالیت هایی را شامل می شود که بر خلاف اقتصاد رسمی در حساب های ملی ثبت نمی شود، مالیاتی نمی پردازد و تحت نظارت دولت نیست از این رو اقتصاد غیررسمی در محاسبات مربوط به تولید ناخالص ملی قرار نمی گیرد.

به اعتقاد کارشناسان اقتصاد غیررسمی با هدف فرار از محدودیت های وضع شده در قوانین و به طور پنهان انجام می شود که منحصر به اقتصاد خاصی نیست بلکه در همه کشورهای جهان حتی پیشرفته و توسعه یافته دیده می شود.

در حال حاضر بخشی از مشاغل خانگی، مسافرکشی، دستفروشی و کوله بری جزو مشاغل غیررسمی به شمار می روند و صاحبنظران شکاف درآمدی، فرار مالیاتی، بروکراسی ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علل شکل گیری مشاغل غیر رسمی چیست؟

علل شکل گیری مشاغل غیر رسمی چیست؟