مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 08:302023-08-21اقتصادي

کتابخانه های عمومی سند خدمات به سالمندان را تدوین کنند


دانشیار گروه علم و اطلاعات و جامعه شناسی دانشگاه زابل گفت: کتابخانه های عمومی در سطح کشور باید سند خدمات رسانی به سالمندان را در شرایط کنونی تدوین کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اسماعیل وزیری شامگاه یکشنبه در مدرسه تابستانی خدمات کتابخانه های عمومی در دانشگاه محقق اردبیلی و در جمع کتابداران اظهار کرد: برآوردهای جهانی نشان می دهد که جمعیت سالمندی در دنیا رو به گسترش است و جهان با پدیده سالمندی در سال های آینده روبه رو شده و تا سال 2050 جمعیت سالمندی دنیا به بیش از 2 میلیارد نفر خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در کشور ما نیز برآوردها نشان می دهد که جمعیت بالای 60 سال به عنوان گروه سالمند 12 درصد است که این جمعیت تا سال 2050 به بیش از 30 درصد خواهد رسید که قطعاً به عنوان یک پدیده اجتماعی باید خود را برای خدمات رسانی به جامعه سالمندان آماده کنیم.

دانشیار گروه علم و اطلاعات و جامعه شناسی دانشگاه زابل گفت: نهاد کتابخانه های عمومی در تدوین سند چشم انداز خود باید به حوزه سالمندی و ارائه خدمات به آنها توجهی جدی داشته باشد تا این گروه سنی بتواند از خدمات فرهنگی، علمی، ادبی و… کتابخانه های عمومی بهره بگیرند.

وزیری افزود: ما از فرصت مدرسه تابستانی خدمات کتابخانه های عمومی استفاده می کنیم تا در جمع کتابداران با تدوین چشم انداز و اولویت این موضوع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتابخانه های عمومی سند خدمات به سالمندان را تدوین کنند

کتابخانه های عمومی سند خدمات به سالمندان را تدوین کنند