مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 14:102023-07-29پزشكي

شناسایی 14 کانون بیماری هاری در خراسان شمالی


رییس اداره مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی از شناسایی 14 کانون بیماری هاری در این استان خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی رییس اداره مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی از شناسایی 14 کانون بیماری هاری در این استان خبر داد.

دکتر حسن قاسمی فرد در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه هاری یکی از بیماری های مشترک میان دام و انسان است، اظهار کرد: کانون های بیماری مشاهده شده فقط در جمیعت سگ های صاحب دار بوده که ممکن است این بیماری در سگ های ولگرد نیز وجود داشته باشد اما دامپزشکی متولی رسیدگی به آن ها نیست.

وی گفت: کانون های بیماری هاری مشاهده شده در سال 1400، 6 کانون و در 3 ماه نخست سال جاری 2 کانون بوده است.

قاسمی فرد افزود: این اداره کل به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری، واکسیناسیون را انجام می دهد که هر ساله باید 75 درصد از جمعیت سگ های صاحب دار هر استانی واکسینه شوند.

وی ادامه داد: 24 الی 25 هزار سگ صاحب دار در این استان وجود دارد که هر ساله 18 تا 19 هزار قلاده از این سگ ها واکسینه می شوند.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چرا با انجام هر ساله واکسیناسیون در سگ های صاحب دار باز هم شاهد روند افزایش بیماری هاری در میان آن ها بوده ایم؟ توضیح داد: در واقع هیچ واکسنی ایمنی 100 درصدی ایجاد نمی کند و اگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 14 کانون بیماری هاری در خراسان شمالی

شناسایی 14 کانون بیماری هاری در خراسان شمالی