مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 11:452023-07-26بين الملل

بحران سازی آمریکا برای دولت عراق و تداوم فشار بر آن


یک نماینده عراقی با اشاره به اینکه بغداد در حال حرکت برخلاف میل واشنگتن است، گفت که دولت عراق این روزها به شدت تحت فشار آمریکا قرار دارد و با خطر آغاز اعتراضات و آشوب های خیابانی مواجه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کاظم الطوکی نماینده مستقل پارلمان عراق، امروز (چهارشنبه، 26 جولای)، از اعمال فشار آمریکا علیه دولت محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق با هدف اجرای برنامه های خود و شعله ور کردن آتش اعتراضات خیابانی با سوء استفاده از پرونده های مهمی که مردم عراق را تحت تأثیر قرار می دهد، خبر داد.

وی در گفت وگو با وبگاه المعلومه ، تصریح کرد: آمریکا در حال برنامه ریزی برای قرار دادن مردم عراق در مقابل دولت از طریق انجام اقداماتی که کار دولت را دشوار می کند و نیز سوء استفاده از آن در پرونده برق و مانع تراشی در مسیر رساندن گاز مورد نیاز به نیروگاه ها به بهانه تحریم ها است .

این نماینده عراقی افزود: حکومتی که مطابق معیارهای آمریکا نباشد و برخلاف میل واشنگتن حرکت کند، آمریکا تلاش خواهد کرد با اعمال فشار، آن را به سمت اجرای آنچه می خواهد، بکشاند .

الطوکی با اشاره به امکان معافیت عراق از مصوبات و تحریم های آمریکایی به منظور تضمین دستیابی مردم عراق به آن چه که در پرونده برق می خواهند، گفت: واشنگتن برای رسیدن به اهدافش به س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران سازی آمریکا برای دولت عراق و تداوم فشار بر آن

بحران سازی آمریکا برای دولت عراق و تداوم فشار بر آن