مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 22:152023-07-31بين الملل

باکو: سیاست های ارمنستان جدی ترین تهدید برای صلح منطقه است


وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در سخنانی در آنکارا گفت که سیاست های ارمنستان در منطقه قره باغ، جدی ترین تهدید برای صلح و امنیت منطقه به شمار می آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان روز دوشنبه گفت که سیاست های ارمنستان در منطقه قره باغ، جدی ترین تهدید برای صلح و امنیت منطقه است.

وی که این سخنان را در کنفرانس خبری مشترک با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در آنکارا مطرح می کرد، گفت: عدم خروج واحدهای نظامی ارمنستان از منطقه قره باغ، ممانعت از بازگشایی دالان زنگزور به بهانه های مختلف، قصد این کشور برای مداخله در امور داخلی آذربایجان به بهانه حمایت از حقوق شهروندان ارمنستانی در قره باغ از جمله جدی ترین تهدیدها برای صلح و امنیت منطقه به شمار می آید .

بایراموف گفت که وی و فیدان این فرصت را داشتند تا به مبادله نظرات در خصوص روند عادی سازی روابط ارمنستان-آذربایجان بپردازند و افزود که موضع باکو و آنکارا در این باره، بر اساس معیارها و اصول بین المللی است.

  وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان افزود: سیاست های باکو ترکیبی از دیدگاه های ترکیه و آذربایجان بوده و گام ها درباره آینده منطقه، امنیت و رفاه آن را تضمین می کند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باکو: سیاست های ارمنستان جدی ترین تهدید برای صلح منطقه است

باکو: سیاست های ارمنستان جدی ترین تهدید برای صلح منطقه است