مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 21:452023-08-06سياسي

بانوانی که از جامعه جا نمی مانند


اینکه کنج خانه بنشینی با سرگرمی و کار کوچکی که برای خودت راه انداخته ای، درآمدی هم داشته باشی حس خوبی است؛ این شاید همان حال خوشی باشد که بتواند خانم ها را از یکنواختی و ملال نجات دهد.

- گروه جامعه؛ خبرگزاری فارس: مشاغل خانگی ایده جدیدی است؟ نه! اگر تاریخ ایران را مرور کنیم و به اسناد زنده یعنی صنایع دستی و هنرهایی که خالقش بانوان ایرانی بوده اند مراجعه کنیم، متوجه خواهیم شد که شوق زنان کشورمان برای داشتن نقش اجتماعی، یادگیری یک هنر و مهارت، کمک خرج خانواده بودن و از طرفی دور و در امان ماندن از یکنواختی خانه داری صِرف تشویقشان کرده تا هنر، مهارت و کاری را هم شانه به شانه امور خانه یاد بگیرند.

کارمند خودم؛ کارفرمای خودم باید گفت که این موضوع در امتداد طولانی خود در تاریخ این مرز و بوم، صرفاً جنبه سرگرمی و درآمدزایی ندارد.

کسب این توانمندی و یادگیری این هنرهای خانگی بارها و بارها به قیمت حفظ عزت نفس بانوان، محکم ماندن حریم و کیان خانواده و در امان ماندن از فقر و فلاکت ختم شده است.

تاریخ، زن های گمنام بسیاری را به یاد دارد که وقتی همسرشان و سرپرست خانواده دچار بیماری شد یا فوت کرد، در این رنج و فقدان دستشان جلوی دیگران به خصوص نامردان دراز نشد و با همان هنر تمام قد زنانه و خانگی گلیم آینده و آبروی خودشان و خانواده را با سربلن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانوانی که از جامعه جا نمی مانند

بانوانی که از جامعه جا نمی مانند