مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 11:052023-08-16اجتماعي

تنها یک سوم دانش آموزان عشایری خوزستان وارد متوسطه دوم می شوند


رییس اداره آموزش و پرورش عشایری خوزستان گفت: در استان خوزستان مناطقی وجود دارد که دانش آموز باید مسیر دو ساعته را برای رسیدن به مدرسه با سرویس بپیماید و در این شرایط، - تاسیس مدرسه شبانه روزی می تواند کمک کننده باشد.

رضا فرامرزی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: نرخ گذر تحصیلی بین دانش آموزان عشایری از متوسطه اول به دوم بسیار کم است و تنها یک سوم دانش آموزان به خصوص دختران وارد متوسطه دوم می شوند.

یکی از دلایل احداث مدارس شبانه روزی این موضوع است و امیدواریم بتوانیم تعداد ترک تحصیل را به کاهش برسانیم.

وی با بیان اینکه از مجموع 80 مدرسه متوسطه اول عشایری استان خوزستان 70 مدرسه مختلط است، بیان کرد: با توجه به ممنوع بودن مدارس مختلط به ویژه در متوسطه دوم و تخصصی شدن دروس، ضروری است مدارس مجزا ایجاد شوند.

رییس اداره آموزش و پرورش عشایری خوزستان با تاکید بر لزوم ایجاد مدارس جدید گفت: در استان خوزستان مناطقی وجود دارد که دانش آموز باید مسیر دو ساعته را برای رسیدن به مدرسه با سرویس بپیماید و در این شرایط، تاسیس مدرسه شبانه روزی می تواند کمک کننده باشد.

وی افزود: منطقه اندیکا گسترده ترین بخش حوزه آموزش و پرورش عشایری استان خوزستان است و با توجه به بعد مسافت ها در این منطقه، مقرر شده است یک مدرسه شبانه روزی دخترانه در این منطقه احداث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها یک سوم دانش آموزان عشایری خوزستان وارد متوسطه دوم می شوند

تنها یک سوم دانش آموزان عشایری خوزستان وارد متوسطه دوم می شوند