مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 12:252023-08-07اقتصادي

مجوز صندوق توسعه برای سرمایه گذاری سالانه در بورس


با رای نمایندگان مجلس، سازمان بورس و اوراق بهادار می تواند بخشی از منابع داخلی خود را به شکل سپرده در اختیار صندوق تثبیت بازار سرمایه قرار دهد و صندوق توسعه ملی نیز مجاز است تا یک درصد از منابع ورودی سالانه خود را در این صندوق سرمایه گذاری کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از اکوایران، بر اساس تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، صندوق توسعه ملی اجازه می یابد تا یک درصد از منابع ورودی سالانه خود را در صندوق تثبیت بازار سرمایه، سرمایه گذاری کند.

با تصمیم نمایندگان مجلس، یک تبصره از قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور اصلاح شد و بدین ترتیب با تصویب شورای عالی بورس و اوراق بهادار، سازمان بورس خواهد توانست بخشی از منابع داخلی خود را به شکل سپرده در اختیار صندوق تثبیت بازار سرمایه قرار دهد.

همچنین، بورس های کالایی مجاز شدند تا نسبت به ایجاد امکان معاملات کالا در بورس های ذی ربط بر مبنای اسناد اعتباری نظیر برات الکترونیکی و سایر اسناد اعتباری قانونی و همچنین ایجاد ابزار لازم برای تبدیل این اسناد اعتباری به ریال اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه 16 مرداد) مجلس در جریان بررسی گزارش شور دوم کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی، با ماده 20 طرح تأمین مال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجوز صندوق توسعه برای سرمایه گذاری سالانه در بورس

مجوز صندوق توسعه برای سرمایه گذاری سالانه در بورس