مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1402 ساعت 12:302023-08-18اقتصادي

ایمن سازی 11 میلیون نوبت سر دام بر علیه بیماری های استرتژیک در آذربایجان غربی


مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 11 میلیون نوبت سر دام سبک و سنگین برعلیه انواع بیماری های استراژیک ایمن سازی شده اند.

- ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 11 میلیون نوبت سر دام سبک و سنگین برعلیه انواع بیماری های استراژیک ایمن سازی شده اند.

سید امید خلیل زاده در گفت و گو با ایسنا افزود: این حجم از عملیات در بین دام های سبک و سنگین، سگ سانان و تک سمی برای مقابله با بیماری های مختلف انجام شده است.

وی ادامه داد: مقابله با بیماری آبله، شاربن، تب برفکی، پی پی آر و بروسلوز در دام سبک، شاربن و تب برفکی گاوی برای در دام سنگین، شاربن در تک سمی و هاری در سگ سانان در دستور کار این اداره کل طی چندین مرحله در طول سال قرار دارد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی تاکید کرد: با اقدامات انجام شده موردی از شیوع هیچ نوع بیماری خاصی در بین دام و طیور سطح استان پیدا نشده است.

خلیل زاده با اشاره به مرزی بودن استان و نظارت بر مبادی صادرات و واردات، گفت: هم اکنون کارشناسان دامپزشکی به صورت تمام وقت در مرزهای بازرگان، رازی، سرو و تمرچین مستقر و برفرآورده های خام دامی، طیور و انواع لبنیات نظارت کرده و مرز کیله نیز در مراحل نهایی برای شبانه روزی شدن این نظارت ها قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایمن سازی 11 میلیون نوبت سر دام بر علیه بیماری های استرتژیک در آذربایجان غربی

ایمن سازی 11 میلیون نوبت سر دام بر علیه بیماری های استرتژیک در آذربایجان غربی