مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 09:352023-08-03پزشكي

افت کیفیت داروها به دلیل قیمت دستوری


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با باین اینکه قیمت دستوری، کیفیت داروها را کاهش داده است، گفت: به عنوان مثال اگر قبلا با یک ورق «آموکسی سیلین» می توانستید جلوی گلو درد را بگیرید الان با 6 ورق هم نمی شود آن درمان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گو با شفقنا در خصوص افزایش تعرفه های پزشکی، گفت: همه تعرفه های خدماتی که در بیمارستان ارایه می شود اعم از دارو و لوازم مصرفی و غذای بیمار و … هر روز در حال افزایش است؛ بنابراین یا ما بایستی تعرفه ها را شناور کنیم و یا باید قیمت ها را ثابت نگه داریم.

افزایش 40 درصد تعرفه پزشکی به معنای افزایش 40 درصدی درآمد بیمارستان نیست چون هزینه های بیمارستان هم بیش از 40 درصد افزایش پیدا می کند.

 کیفیت دارو افت کرده است وی ادامه داد: افزایش تعرفه به معنای افزایش فشار بر مردم نیست زیرا سازمان های بیمه گر باید پای کار بیایند در غیر اینصورت از کیفیت خدمات کاسته خواهد شد؛ در حال حاضر قیمت های دستوری دارو باعث شده، کیفیت داروها افت کند؛ به عنوان مثال اگر قبلا با یک ورق آموکسی سیلین می توانستید جلوی گلو درد را بگیرید الان با 6 ورق هم نمی شود آن درمان کرد؛ بنابراین مجبور هستید هم دز دارو را بیشتر و هم زمان مصرف را کمتر کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افت کیفیت داروها به دلیل قیمت دستوری

افت کیفیت داروها به دلیل قیمت دستوری