مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 18:102023-08-01سياسي

ضرورت گفت وگوهای بین مذاهب و احیاء وحدت اسلامی


اساتید و پژوهشگران در نشست بررسی ریشه ها و پیامدهای اسلام ستیزی تاکید کردند که گفت وگو میان مذاهب در دستور کار قرار گرفته و از فرصت به وجود آمده برای احیاء وحدت اسلامی استفاده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصطفوی رییس کمیسیون فرهنگی شورای راهبردی روابط خارجی در نشست بررسی ریشه ها و پیامدهای اسلام ستیزی در غرب که در محل این شورا برگزار شد، با اشاره به بی حرمتی نسبت به قرآن و هتک حرمت مقدسات اظهار داشت: عکس العمل هایی که توسط مردم و یا دولت ها انجام شد گرچه در حد خود جای تقدیر داشته و تاثیرگذار هم است اما برای ما خیلی مهم است اقداماتی را برنامه ریزی کنیم که هم در جمهوری اسلامی ایران و هم جهان اسلام و حتی گسترده تر از آن در جهان اسلام که جلوی بروز چنین ناهنجاری هایی گرفته شود.

وی افزود: تکلیف ما و تمام حق طلبان چیست برای این که ریشه های این اتفاقات به طور دقیق تری بررسی شود که اگر چنین بی حرمتی رخ داد چگونه برخورد یا مقابله کنیم؟ چه اقداماتی باید از سوی کشورهای اسلامی یا سازمان های بین المللی انجام شود؟ در سازمان های بین المللی محدودیت هایی برای آزادی و ممنوعیت برای هتک حرمت به ارزش های دینی وجود دارد اما علی رغم این قوانین و مصوبات چرا شاهد این رخدادها هستیم؟ مجیدی استاد دانشگاه و دبیر کل مجمع مجالس آسیایی نیز در این نشست طی سخنانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت گفت وگوهای بین مذاهب و احیاء وحدت اسلامی

ضرورت گفت وگوهای بین مذاهب و احیاء وحدت اسلامی