مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 09:502023-08-05سياسي

نوشتن پارک مساوی با پنچری چه جرمی دارد؟


یکی از مواردی که همه ما با آن مواجه شده ایم عبارت پارک مساوری با پنچری است که در قانون برای آن مجازات تعیین شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در زندگی روزمره به اتفاقات و مطالبی برمی خوریم که هرچند در عرف قابل قبول هستند اما غیرقانونی به شمار می روند و برای افرادی که آنها را جاری می کنند مجازات تعیین شده است.

یکی از مواردی که همه ما در طول روز با آن برخورد می کنیم تابلوهای پارک ممنوع مساوی با پنچری است که این تابلو و مطلب نشانه تهدید است.

مطابق با قانون مدنی هرچند کوچه متعلق با عموم است اما مالکان نسبت به رفت و آمد خود حقی تحت عنوان حق اتفاق نسبت به ملک را دارند و پارک خودرو در کوچه نباید مانع رفت و آمد صاحبان منازل شود و رانندگان حق پارک مقابل پارکینگ منازل را ندارند.

مطابق با قوانین راهنمایی و رانندگی و مدنی پارک خودرو مقابل پارکینگ منازل تخلف است اما اگر این تخلف به صورت تهدیدآمیز به شهروندان گوشزد شود آنگاه جرم رخ داده است.

در ماده 24 قانون مدنی نوشته شده است هیچکس نمی تواند طُرُق و شوارع عامه و کوچه هایی را که آخر آنها مسدود نیست تملّک نماید همچنین مطابق با ماده 669 قانون مجازات اسلامی اگر کسی شخص دیگری را به هر نحوی تهدید کند (مانند پنچر کردن) و به این واسطه تقاضای انجام امر یا ترک کاری را کرده یا نکرده باشد، به 74 ضربه شلاق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوشتن پارک مساوی با پنچری چه جرمی دارد؟

نوشتن پارک مساوی با پنچری چه جرمی دارد؟