مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 07:252023-08-10پزشكي

واکسیناسیون تب برفکی با توجه به فقر مراتع، اهمیت بسیاری در سلامت دام دارد


واکسیناسیون تب برفکی اهمیت زیادی در سلامت دام و سیستم ایمنی بدن دام ها با توجه به فقر مراتع در سال زراعی جاری دارد.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس شبکه دامپزشکی باخرز گفت: واکسیناسیون تب برفکی اهمیت زیادی در سلامت دام و سیستم ایمنی بدن دام ها با توجه به فقر مراتع در سال زراعی جاری دارد.

مسعود هدایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طرح سراسری واکسیناسیون رایگان تب برفکی در دام های سبک و سنگین این شهرستان از ابتدای مردادماه آغاز شده است.

وی افزود: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی در جمعیت دام سبک و سنگین بوده که میزان واگیری آن نزدیک به 100 درصد همراه با تلفات بالا است.

رییس شبکه دامپزشکی باخرز خاطرنشان کرد: تب بالا، لنگش، بی حالی، زخم گسترده دهان و لثه، بی اشتهایی، کاهش تولید شیر و گوشت جزء مهم ترین علائم این بیماری است.

وی افزود: این فاز از اوایل مردادماه سال جاری با بهره گیری از توان تیم های دولتی و به صورت رایگان به صورت سراسری آغاز و به مدت دو ماه ادامه دارد.

هدایی گفت: در این طرح پیش بینی و برنامه ریزی برای واکسیناسیون حداقل 70 درصد دام سبک و 90 درصد دام سنگین جمعیت دامی باخرز شده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات واکسیناسیون از روستاهای پرخطر و با جمعیت دامی بالاتر شروع و تا دور دست ترین و کم جمعیت ترین روستاها به صورت رایگان ادامه خواه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون تب برفکی با توجه به فقر مراتع، اهمیت بسیاری در سلامت دام دارد

واکسیناسیون تب برفکی با توجه به فقر مراتع، اهمیت بسیاری در سلامت دام دارد