مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 14:002023-08-16فرهنگي

ثبت جهانی پنج اثر تاریخی زنجان در حال انجام است


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: سرمایه گذاری های خوبی برای احداث هتل، مجتمع های خدماتی و رفاهی و بوم گردی ها اتفاق افتاده و گردشگری جزو صنایعی است که درآمد آن در بین مردم پخش می شود.

- ایسنا/زنجان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: سرمایه گذاری های خوبی برای احداث هتل، مجتمع های خدماتی و رفاهی و بوم گردی ها اتفاق افتاده و گردشگری جزو صنایعی است که درآمد آن در بین مردم پخش می شود.

سعید صفوی ظهر امروز (25 مردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه زنجان در ارائه نشان ملی جزو استان های پیشرو است، اظهار کرد: در استان زنجان 2000 میراث شناسایی شده که 929 اثر ثبت ملی و جهانی شده است.

797 مورد آثار غیرمنقول، 23 اثر طبیعی، 64 اثر ناملموس و معنوی، 44 اثر منقول و یک اثر جهانی جزو آثار ثبت شده استان زنجان است.

وی با بیان اینکه 105 نشان ملی و مرغوبیت و 11 نشان بین المللی صادر شده است، تصریح کرد: ثبت جهانی پنج اثر تاریخی زنجان در حال انجام است که در صورت تحقق، یکی از کارهای بزرگ مدیریت عالی استان خواهد بود.

تعاملات با وزارتخانه برای ثبت این پنج اثر در حال انجام است.

صفوی با بیان اینکه از این تعداد 2 اثر معنوی و ناملموس و سه اثر دیگر طبیعی و غیرمنقول است، تصریح کرد: با توجه به اینکه امکان دارد ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی پنج اثر تاریخی زنجان در حال انجام است

ثبت جهانی پنج اثر تاریخی زنجان در حال انجام است