مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 14:002023-07-24اقتصادي

قزل آلای رنگین کمان دشمن ماهیان بومی+فیلم


رهاسازی ماهی های غیر بومی در زیستگاه ماهیان بومی باعث جدال بر سر زیستگاه آنهاشده و این اتفاق نابودی گونه های بومی را در پی خواهد داشت.

- رها سازی گونه غیر بومی قزل آلا رنگین کمان ماهی قزل آلای خال قرمز (Salmo trutta fario) یکی از ارزشمندترین گونه های آبزی آب های داخلی ایران است که به دلیل کاهش شدید جمعیت آن در فهرست سرخ IUCN (اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت) و در آستانه انقراض قرار دارد.

این ماهی از خانواده آزادماهیان است که به دلیل ویژگی های خاص آن که از دست انسان غذا نمی خورد، امکان پرورش و تکثیر مصنوعی ندارد.

صید غیراصولی همچنین سدسازی های بی رویه در مسیر رودخانه های منتهی به خزر و در نتیجه ایجاد محدودیت در مسیر مهاجرت، قزل آلای خال قرمز را به یک گونه کمیاب و در معرض انقراض تبدیل کرده است.

قزل آلای خال قرمز از ارس تا نزدیکی اترک در رودخانه های جاجرود، کرج و حوضه ارومیه وجود دارد اما شاید مهمترین زیستگاه کنونی این گونه، پاک ملی لار است که در دهه های اخیر به دلیل ورود ماهی قزل آلای رنگین کمان به عنوان یک گونه غیربومی و مهاجم به این زیستگاه، حیات آن به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.

در این فیلم دیده می شود که گونه غیر بومی قزلا آلا رنگین کمان را فردی در بستر رودخانه رها می کند که این کار باعث تعارض بین دو گونه شده و در اکثر مواقع قزل آل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قزل آلای رنگین کمان دشمن ماهیان بومی+فیلم

قزل آلای رنگین کمان دشمن ماهیان بومی+فیلم