مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 18:252023-07-25اجتماعي

اجرای مالچ پاشی زیستی در سطح محدودی از اراضی سرخس


دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار کشور با بیان اینکه مراتع تخریب شده سرخس باید احیا شوند، گفت: در جاهایی که حرکت ریزگردها شدید است باید بادشکن های کوتاه و غیرزنده استفاده شود و علاوه بر آن کانال و تونل رسوب گیر استفاده شود؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سرخس، عصر امروز کارگروه مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار در فرمانداری سرخس و با حضور دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار کشور و مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی برگزار شد.

دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار کشور در این جلسه گفت: کشور ما در شرایط جغرافیایی و اقلیمی خاصی قرار داد و حدود 85 درصد کشور در نواحی خشک و نیمه خشک است، خشکسالی و استمرار آن مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است و رفتار ما نیز باعث تشدید آن شده است و بیابان زایی انسان ساخت داشتیم.

علی محمد طهماسبی بیرگانی افزود: حدود 130 هزار هکتار از 200 هزار هکتار از اراضی شهرستان سرخس درگیر پدیده گرد و غبار است و برای حل این مشکل همانگونه که با زمین برخورد شده است باید برخورد کنیم و اراضی را به حالت قبل برگردانیم.

وی با تاکید اینکه اراضی سرخس مراتع و زمین های کشاورزی بودند، گفت: با بهره برداری بی رویه در مراتع این مشکلات به وجود آمده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای مالچ پاشی زیستی در سطح محدودی از اراضی سرخس

اجرای مالچ پاشی زیستی در سطح محدودی از اراضی سرخس