مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 11:452023-08-05اقتصادي

چه عواملی موجب رکود کتابفروشی ها شده است؟


رییس اتحادیه کتابفروشان کرمانشاه از چند چالش مهم پیش روی کتابفروشی ها یاد کرد و گفت: متاسفانه گرانی، سرانه فروش کتاب را بسیار پایین آورده است.

- ایسنا/کرمانشاه رییس اتحادیه کتابفروشان کرمانشاه از چند چالش مهم پیش روی کتابفروشی ها یاد کرد و گفت: متاسفانه گرانی، سرانه فروش کتاب را بسیار پایین آورده است.

محمدهادی معینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به چالش های متعددی که امروزه کتابفروشی ها با آن مواجهند، گرانی کتاب را یکی از مهمترین این چالش ها دانست که از گرانی کاغذ و بالا بودن هزینه های چاپ و نشر منشاء می گیرد و افزود: این امر باعث شده مردم خرید کتاب را در اولویت قرار ندهند، لذا با کاهش قابل توجه فروش مواجه شده ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت یک کتاب با میانگین 50 تا 70 صفحه حدود 170 هزار تومان نیست که برخی خانواده ها توان پرداخت چنین ارقامی را ندارند.

رییس اتحادیه کتابفروشان کرمانشاه از تاثیر کتاب های صوتی و پلتفرم های مربوط به آن نیز بر کاهش فروش کتاب یاد کرد و گفت: کتاب های صوتی با قیمت پایین تری در اختیار خریداران قرار می گیرد و از سوی دیگر شاید برای برخی گوش دادن به کتاب راحت تر از خواندن آن باشد.

معینی تاکید کرد: همچنین برخی افراد فضای مجازی را جایگزین کتاب کرده و بیشتر وقت خود را صرف این فضا می کنند که این امر نیز بر ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه عواملی موجب رکود کتابفروشی ها شده است؟

چه عواملی موجب رکود کتابفروشی ها شده است؟