مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 16:002023-08-13اقتصادي

تأمین آب یکی از بحران های آینده دشت کاشان است


معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: دشت کاشان از سال 1358 به عنوان دشت بحرانی اعلام شده و با توجه به گسترش فرونشست ها، تأمین آب، - ایسنا/اصفهان معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: دشت کاشان از سال 1358 به عنوان دشت بحرانی اعلام شده و با توجه به گسترش فرونشست ها، تأمین آب، یکی از بحران های آینده این منطقه است، اما هنوز مردم باور نکرده اند.

محمدحسین خامه چیان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: آب از منابعی مانند رودخانه، چشمه و چاه عمیق تأمین می شود که در منطقه کاشان بخش بزرگی از آب مصرفی مردم از چاه های عمیقی است که عمق برخی از چاه ها به 300 متر می رسد و این آب نیز باید فراوری شود تا استاندارد لازم برای مصرف را پیدا کند.

وی افزود: برداشت سالیانه آب از دشت کاشان حدود 450 میلیون مترمکعب است که 40 میلیون مترمکعب آن در بخش بهداشت و آشامیدن مصرف می شود و 400 میلیون مترمکعب آن در بخش کشاورزی با راندمان پایین استفاده می شود.

معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب کاشان، تأکید کرد: محصول کشاورزی دشت بحرانی کاشان، اقلامی مانند طالبی، هندوانه، بادمجان و محصولات آب بر است که حتی توجیه اقتصادی نیز ندارد، بنابراین باید الگوی کشت در منطقه کاشان تغییر کند وگرنه در بخش آب شرب نیز با بحران روبرو خواهیم شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأمین آب یکی از بحران های آینده دشت کاشان است

تأمین آب یکی از بحران های آینده دشت کاشان است