مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 19:252023-07-26سياسي

امر به معروف و نهی از منکر و آگاهی بخشی و جهل زدایی، فلسفه نماز جمعه عاشورایی است


امام جمعه فسا با بیان اینکه فلسفه نماز جمعه امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: آگاهی بخشی و جهل زدایی فلسفه نماز جمعه عاشورایی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فسا، حجت الاسلام  حسین جمالی زاده با اشاره به تقارن نماز جمعه این هفته با نماز ظهر عاشورا و سالگرد اقامه اولین نماز جمعه کشور، در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: فلسفه تشریع نمازجمعه، همان فلسفه قیام عاشورای حضرت سیدالشهداء علیه السلام که احیای امر به معروف و نهی از منکر بود می باشد که نهضت بزرگ حسینی را برجسته کرد.

وی با گریزی به کتب تاریخی و احادیث اسلام در ارتباط با وقایع بعد از هلاکت معاویه بیان داشت: زمانی که امام(علیه السلام) از سوی والی مدینه به بیعت با یزید فراخوانده شد، امام(علیه السلام) به شدّت آن را مردود شمردند و شبانگاه به سوی روضه شریف نبوی رفته به راز و نیاز پرداختند و در آن نیایش خالصانه به درگاه الهی چنین عرضه داشتند که: خداوندا! این قبر پیامبر تو محمّد(صلی الله علیه وآله) و من هم فرزند دختر او هستم، از آنچه برای من پیش آمده تو آگاهی، خداوندا! من معروف را دوست داشته و از منکر بیزارم!.

خطیب جمعه فسا ابراز کرد: امام حسین(علیه السلام) انگیزه های اصلی قیام خویش را در این جمله کوتاه،(اَللّهُمَّ إِنِّی اُحِبُّ الْمَعْرُوفَ وَ اُنْکِرُ الْمُنْکِرَ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امر به معروف و نهی از منکر و آگاهی بخشی و جهل زدایی، فلسفه نماز جمعه عاشورایی است

امر به معروف و نهی از منکر و آگاهی بخشی و جهل زدایی، فلسفه نماز جمعه عاشورایی است