مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 23:502023-08-07بين الملل

پشت صحنه سناریوی موهن قرآن سوزی در اروپا کیست؟


بعد از نزدیک به 10 بار هتک حرمت قرآن از سوی افراط گرایان اروپایی در بازه زمانی شش ماهه، زمان آن رسیده که جهان علیه تندروها و حامیان اصلی آن که عمدتاً نظام های سیاسی اند، - متحد شود.

خبرگزاری مهر ، گروه بین الملل: اهانت به قرآن و اسلام در کشورهای شمال اروپا از قبیل سوئد، هلند و دانمارک در ماه های گذشته افزایش قابل توجهی یافته است به طوری که در کمتر از 6 ماه قریب به 10 مورد از این نوع هتاکی ها صورت گرفته است.

نام مومیکا سلوان از شهروندان تندروی سوئدی که اصلیت عراقی دارد، این روزها همواره به گوش می رسد؛ فردی که از نگاه ناظران، وابستگی وی به تل آویو و نیز جنون شهرت باعث تکرار اهانت به قرآن مجید از سوی او شده است.

اما در کنار افراد تندرو، نام احزاب ملی گرای تندرو هم به چشم می خورد به عنوان مثال ادوین واگنسفلد رهبر گروه افراطی اسلام ستیز پگیدا در هلند یک نسخه از قرآن کریم را پس از پاره کردن و هتک حرمت آن، سوزاند.

در موردی دیگر پنج تن از اعضای گروه افراطی ملی گرایان دانمارکی هم اهانت به قرآن کریم را با سوزاندن این کتاب آسمانی در مقابل سفارت مصر در این کشور تکرار کردند و موارد مشابه دیگر.

جولان تندروها در سایه حمایت دولت ها در حالی که به دنبال تکرار مواردی از سوزاندن قرآن در دانمارک و سوئد، دولت های این دو کشور شمال اروپا به تازگی اعلام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت صحنه سناریوی موهن قرآن سوزی در اروپا کیست؟

پشت صحنه سناریوی موهن قرآن سوزی در اروپا کیست؟