مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 17:102023-08-07بين الملل

اهداف آمریکا از اعزام نیرو به خلیج فارس: زمینه سازی کنترل تنگه هرمز ؟


واشنگتن با استقرار در تنگه هرمز آماده ورود به فاز نظامی است.

- اهداف آمریکا از اعزام نیرو به خلیج فارس: زمینه سازی کنترل تنگه هرمز ؟ پیام اقدام آمریکا : واشنگتن با استقرار در تنگه هرمز آماده ورود به فاز نظامی است.

ناصر گل عنبر* پس از گسیل جنگنده های F-16، F-35 و ناو یواس اس توماس هادنر در خلیج عمان و تنگه هرمز، حالا خبرها حکایت از تصمیم احتمالی آمریکا برای استقرار نظامیان خود بر روی کشتی های تجاری عبوری از این گذرگاه حیاتی دارد.

نکاتی چند در این باره: اولا، آمریکا در این چند دهه حضوری مدام در منطقه خلیج فارس داشته و هم اکنون هم چندین پایگاه هوایی و دریایی در این منطقه دارد و بر خلاف جابجایی ها و حرف و حدیث ها، این حضور هر چند تحت الشعاع تغییر تاکتیک آمریکا در بیش از یک دهه اخیر از دخالت مستقیم نظامی به دخالت غیر مستقیم و کاربست ابزارهای دیگر قرار گرفته اما کاهش نیافته و ادامه دارد.

  ثانیا، با این حال، گسیل این نیروها و تجهیزات از جمله جنگنده های اف 35 به تنگه هرمز و تمرکز آن ها بر این منطقه در این بازه زمانی حساس با توجه به هدف اعلامی آمریکا در مقابله با ایران حائز اهمیت و قابل تامل است.

  ثالثا، آنچه در این میان بی سابقه به نظر می رسد، استقرار احتمالی نیروهای نظامی آمریکا در کشتی های در حال عبور از تنگه هرمز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهداف آمریکا از اعزام نیرو به خلیج فارس: زمینه سازی کنترل تنگه هرمز ؟

اهداف آمریکا از اعزام نیرو به خلیج فارس: زمینه سازی کنترل تنگه هرمز ؟