مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 02:002023-07-27بين الملل

نیجر درحال پوست اندازیست/تکاپوی مردم برای رهایی از استعمار فرانسه


رییس گروه نظامی واگنر، در تحلیلی براندازی رییس جمهوری حامی فرانسه در نیجریه از قدرت را تلاش مردم برای «کسب استقلال» و رهایی از شر استعمارگران دانست.

- رییس گروه نظامی واگنر، در تحلیلی براندازی رییس جمهوری حامی فرانسه در نیجریه از قدرت را تلاش مردم برای کسب استقلال و رهایی از شر استعمارگران دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، رییس گروه نظامی واگنر روز پنج شنبه در سخنانی با اشاره به وقوع کودتا در نیجر گفت: حادثه براندازی و کودتا علیه محمد بازوم رییس جمهوری نیجر در واقع تکاپوی مردم برای مقابله با استعمارگرانی بود که در تلاش بودند آن ها در شرایطی نگه دارند که صدها سال پیش در آفریقا حاکم بود.

منابع خبری شامگاه پنجشنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازداد که یوگنی پریگوژین رییس گروه نظامی واگنر روز پنج شنبه در تحلیلی درباره وقوع کودتا در نیجر گفت: آنچه که در نیجر رخ داد تقلای مردم نیجر برای مقابله با استعمارگرانی بود که در تلاش بودند آن ها در شرایطی نگه دارند که صدها سال پیش در آفریقا حاکم بود.

رییس گروه نظامی واگنر تاکید کرد: واقعه براندازی و کودتا در نیجر در واقع کسب استقلال و خلاص شدن از شر استعمارگران است.

پریگوژین گفت که استعمارگران قدیمی از عمد شرایط در کشورهای غربی را بی ثبات کرده و از تروریست ها و گروه های غیرقانونی استفاده می کنند تا کشورهایی که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیجر درحال پوست اندازیست/تکاپوی مردم برای رهایی از استعمار فرانسه

نیجر درحال پوست اندازیست/تکاپوی مردم برای رهایی از استعمار فرانسه