مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 08:012023-08-01اقتصادي

چنبره مالکان بر باغات شیراز از طریق دور زدن قانون+فیلم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، از کاشت یک نهال تا تبدیل شدن آن به یک درخت تنومند سالها زمان لازم است، تبدیل یک درخت به چندین درخت و شکل گیری باغ چندین سال زمان می خواهد، موجودات زنده ای که علاوه بر تولید محصول در متعادل سازی دمای هوا و تولید اکسیژن نقش بسزایی ایفا می کنند.

شیراز از سال های قدیم به سرسبزی و طراوت مشهور بوده است تا جایی که باغات قصردشت شهرتی جهانی پیدا کرده اند، قصردشت محله خوش آب و هوایی است که با حجم انبوهی از باغ های میوه در خنک کردن آب و هوای شیراز بسیار موثر بوده و محصولاتی چون انار و خرمالوی قصردشتی همچنان شهره خاص و عام است، تا جایی که محله قصردشت را ریه های تنفسی شهر شیراز می دانند.

اما امروز که سخن از باغات به میان می آید آه حسرت از دل برمی خیزد و بر زبان جاری می شود؛ چرا که از سطح حدود 3 هزار و 500 هکتاری باغات قصردشت کمتر از هزار هکتار باقی مانده و از سایر باغات خارج از محدوده قصردشت نیز نهایتا 700 هکتار باغ وجود دارد.

چنانچه شنیدن خبر آتش سوزی در محدوده باغات و یا خشک کردن باغ ها گمانه زنی ها را به سمت عمدی بودن این اقدامات جهت اخذ مجوز تغییر کاربری از سوی برخی مالکان کاربلد قوت می بخشد، درحالی که مسئولان معتقدند طی دو سال اخیر جز یک مورد هیچ مجوز تغییر کاربری در حوزه باغات صادر نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چنبره مالکان بر باغات شیراز از طریق دور زدن قانون+فیلم

چنبره مالکان بر باغات شیراز از طریق دور زدن قانون+فیلم