مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 20:502023-08-02سياسي

آیت الله فاضل لنکرانی: دین را به خوبی برای مردم تبیین نکرده ایم


رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب مساله جهاد تبیین را مطرح کردند، چون مبانی اصلی و فقهی نظام در راس آن قرار دارد.

ما دین را به خوبی برای مردم تبیین نکرده ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عصر امروز چهارشنبه 11 مردادماه در همایش ملی شیخ شهید؛ فقیه تهران، دیده بان ایران ویژه بزرگداشت شهید شیخ فضل الله نوری که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: شیخ فضل الله نوری مقام علمی و اجتهادی بسیار والایی داشت و تاریخ نگاران دوره مشروطه مانند کسروی و دیگران هم این تعابیر را دارند که مراتب علمی و فقهی شیخ از مرحوم آیت الله بهبهانی و آیت الله سید محمد طباطبایی بالاتر بوده است.

وی افزود: متاسفانه کتاب های فقهی شیخ خیلی کم است یا در دسترس نیست اما همین میزان کم را باید حوزه های علمیه ما قدر بدانند و مورد استفاده قرار دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به رابطه دین و حکومت پرداخت و گفت: همه ایثارگری ها و تاریخ بسیار مهمی که ما به عنوان تاریخ مشروطه داریم تا به انقلاب اسلامی منتهی می شود، زیربنای اصلی آن بحث دین و حکومت و بحث نگاه یک فقیه به دین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله فاضل لنکرانی: دین را به خوبی برای مردم تبیین نکرده ایم

آیت الله فاضل لنکرانی: دین را به خوبی برای مردم تبیین نکرده ایم