مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 06:002023-08-21بين الملل

میان روسیه و ترکیه چه خبر است؟/ هشدار تلویحی مسکو به آنکارا


در حال حاضر اخباری مبنی بر دیدار قریب الوقوع ولادیمیر پوتین با رجب طیب اردوغان منتشر شده و پیش بینی می شود که دو طرف در این دیدار نقاط مشترکی پیدا کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، جنگ اوکراین برای کشوری مانند ترکیه که عضو ناتو و رفیق شفیق روسیه محسوب می شود شرایط سختی را فراهم کرده است.

سایت المانیتور در تحلیلی کوتاه به بررسی این وضعیت پرداخته و می نویسد: اجتناب اخیر ترکیه از رویارویی عمومی با روسیه ممکن است نشان دهنده تلاش های این کشور برای حفظ تعادل در سیاست خارجی خود و حل مشکلات پشت درهای بسته باشد.

آنکارا و مسکو قبل از انتخابات عمومی ترکیه در ماه مه روابط خوبی داشتند.

اما در ماه های اخیر، آنکارا مجموعه ای از گام ها را برای فاصله گرفتن از مسکو برداشته است، از جمله اعلام حمایت کامل از عضویت اوکراین در ناتو در جریان سفر ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین به استانبول در اوایل ژوییه، آزادی فرماندهان گردان آزوف اوکراین که قرار بود تا پایان جنگ در ترکیه بر اساس قرارداد مبادله اسرا بمانند و موافقت رجب طیب اردوغان برای پیوستن سوئد به ناتو .

روس ها به سختی این تحولات را در سکوت نظاره کردند.

در 17 ژوییه، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، خروج کشورش از توافقی را که اجازه می داد محموله ایمن غلات اوکراینی از طریق دریای سیاه صادر شود را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میان روسیه و ترکیه چه خبر است؟/ هشدار تلویحی مسکو به آنکارا

میان روسیه و ترکیه چه خبر است؟/ هشدار تلویحی مسکو به آنکارا