مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 22:452023-08-22اقتصادي

سالانه 25 میلون تن محصولات غذایی در کشور هدر می رود


طبق گزارشی از تعاونی های تولیدکنندگان مواد غذایی ، سالانه از 130 میلیون تن محصولات غذایی ایرانی، 25میلیون تن آن از بین رفته یا هدر می رود.

- ایسنا/خراسان رضوی یک متخصص تغذیه گفت: طبق گزارشی از تعاونی های تولیدکنندگان مواد غذایی ، سالانه از 130 میلیون تن محصولات غذایی ایرانی، 25میلیون تن آن از بین رفته یا هدر می رود.

سیدرضا سبحانی در اولین همایش بین المللی مدیریت سلامت و بحران در جمعیت های انبوه دهه آخر صفر که امروز، 31 مردادماه در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از چالش هایی که ما در تجمعات انبوه با آن روبه رو هستیم بحث پسماندهای غذایی است.

وی با اشاره به آمار کلی اتلاف مواد غذایی در دنیا اظهار کرد: بنابر آمار جهانی، در جهانی که یک میلیارد گرسنه داریم، یک سوم کل غذاهایی که تولید می شود دور ریخته می شود که این مساله بسیار مهمی است که به آن توجه نشده است.

این متخصص تغذیه در مورد آمار اتلاف مواد غذایی در ایران خاطرنشان کرد: طبق گزارشی از تعاونی های تولیدکنندگان مواد غذایی ، سالانه از 130 میلیون تن محصولات غذایی ایرانی، 25میلیون تن آن از بین رفته یا هدر می رود.

سبحانی افزود: تحقیقات نشان داده که ضایعات مواد غذایی در سطح خرده فروشی و مصرف در ایران، می تواند غذای همه افرادی را که در کشور با سوء تغذیه دست و پنجه نرم می کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 25 میلون تن محصولات غذایی در کشور هدر می رود

سالانه 25 میلون تن محصولات غذایی در کشور هدر می رود