مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 10:502023-07-28سياسي

اخلاص، شرط نوکری امام حسین(ع)/ مرثیه های امروز شاهکار کم دارد


آنچه از عاشقان واقعی مکتب امام حسین(ع) انتظار می رود، داشتن اخلاص و روحیه آزادگی حقیقی است، هر مدعی عاشق سیدالشهدا را نمی توان خادم یا نوکر مولا دانست.

- اردبیل- آنچه از عاشقان واقعی مکتب امام حسین(ع) انتظار می رود، داشتن اخلاص و روحیه آزادگی حقیقی است، هر مدعی عاشق سیدالشهدا را نمی توان خادم یا نوکر مولا دانست.

خبرگزاری مهر -گروه استان ها؛ نوشین سلامت: اگر چه استان اردبیل در حوزه مداحی و نوحه سرایی نیازی به معرفی ندارد اما آنچه که باعث شده تا نام این استان در جهان به عنوان مهد تشیع و حسینیت شناخته شود محتوا، اشعار، مرثیه ها و عاشقانه های مداحان دیروز و پیرغلامان امروز است.

بسیاری از پیرغلامان و مداحان اردبیل معتقد هستند که آنچه که یک شعر آیینی را تبدیل به یک اثر خارق العاده و در تاریخ ماندگار می کند نگاهی عاشقانه به بطن قیام امام حسین (ع) است که به دلایل مختلف که مربوط به سلایق نسل های مختلف می شود امروزه جای شاهکار در اشعار آیینی خالی است.

توفیق الله وردی زاده یکی از پیرغلامان اردبیل است که با بیش از 48 سال سابقه خادمی در دستگاه عزاداری اباعبدالله (ع) و حضور در هیئت های مذهبی حالا در گفتگویی صمیمی با مهر عنوان می کند که نام درخشان اردبیل در مکتب خادمی امام حسین (ع) به سبب حضور مداحان و شعرایی است که در زمان قدیم با الهام گرفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخلاص، شرط نوکری امام حسین(ع)/ مرثیه های امروز شاهکار کم دارد

اخلاص، شرط نوکری امام حسین(ع)/ مرثیه های امروز شاهکار کم دارد