مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 02:252023-08-19بين الملل

درخواست آمریکا از چین برای توقف فشار نظامی بر تایوان


وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه واشنگتن رزمایش های نظامی چین اطراف تایوان را به دقت زیر نظر دارد، از پکن خواست که تحرکات نظامی با هدف ارعاب این جزیره را متوقف کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آغاز رزمایش نظامی گسترده چین اطراف تایوان در واکنش به سفر کوتاه معاون رییس دولت این جزیره به آمریکا، با واکنش واشنگتن همراه شد.

وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه شنبه از دولت و ارتش چین خواست که فشارهای نظامی بر تایوان را متوقف کند.

سخنگوی این وزارتخانه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت: ما از پکن می خواهیم فشار نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی خود علیه تایوان را متوقف کند و در عوض وارد گفتگوی معنادار با این جزیره شود .

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که واشنگتن به نظارت دقیق رزمایش ها و تمرینات نظامی چین در اطراف تایوان ادامه خواهد داد.

ویلیام لای معاون رییس دولت تایوان و نامزد انتخابات ریاستی آتی در این جزیره چند روز قبل به بهانه سفر به پاراگوئه برای شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهور جدید این کشور، در شهر نیویورک نیز توقف کرد.

معاون رییس تایوان ضمن عادی خواندن سفر کوتاه خود به آمریکا، مدعی شد که واکنش نظامی چین به این سفر، به معنای دخالت در انتخابات ریاستی پیش رو در این جزیره خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست آمریکا از چین برای توقف فشار نظامی بر تایوان

درخواست آمریکا از چین برای توقف فشار نظامی بر تایوان