مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 10:002023-08-16اقتصادي

تولید 6 بذر هیبرید قابل رقابت با نمونه خارجی در کشور


6 نمونه بذر هیبرید در کشور تولید شده که قابل رقابت با نمونه های خارجی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بر اساس آمار منتشر شده بذرهای اصلاح شده در کشور از خروج 400 تا 600 میلیون دلار جلوگیری کرده است.

موسی پورگرجی یکی از محققان بخش کشاورزی گفت: مطالعات ما روی اصلاح بذور عمدتاً روی محصولات فضای باز مانند سیب زمینی، گوجه فرنگی، لوبیا، فلفل، پیاز و انواع حبوبات آبی است.

وی با بیان اینکه دامنه فعالیت بسیار وسیع است، افزود: در حوزه به نژادی و به زراعی کارهای بسیاری در حال انجام است و طرح ها در 4 دسته ملی، استانی، مشترک و سفارشی پیگیری می شود.

وی ادامه داد: از ابتدای مطالعات روی محصولات کشاورزی تا سال 1393، 15 رقم بذر اصلاح شده معرفی شد و بعد از آن با سرمایه گذاری جدید در تقریباً یک دهه اخیر 25 رقم ثبت شده و 28 رقم در دست معرفی به جمع بذور اصلاح شده افزوده شد.

وی تصریح کرد: سیاست کلان کشور در راستای امنیت غذایی و اقتصاد مقاومتی بوده در این راستا در دسترس بودن مواد غذایی سالم و به اندازه کافی برای عموم مردم هدف گذاری شده است.

رییس بخش تحقیقات سبزی و صیفی و حبوبات آبی مؤسسه تحقیقات و اصلاح بذور کشور، گفت: اصلاح نژاد برای معرفی ارقام جدید بذور به منظور افزایش کیفیت، عملکرد تولید و مقاومت و تحمل به آفات و بیماری ها در راستای پایداری تولید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 6 بذر هیبرید قابل رقابت با نمونه خارجی در کشور

تولید 6 بذر هیبرید قابل رقابت با نمونه خارجی در کشور