مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 10:252023-07-30سياسي

دوشنبه نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در پی هتک حرمت قرآن در سوئد و دانمارک


نشست فوق العاده مجازی وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی فردا (دوشنبه) نهم مرداد ماه به منظور بررسی اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد و دانمارک برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک که چندین بار این اقدام هتاکانه تکرار شد و در پی پیشنهاد حسین امیرعبداللهیان و فؤاد حسین وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق و موافقت دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی برای بررسی این اقدامات شنیع فردا (دوشنبه) نهم مرداد ماه به صورت مجازی برگزار می شود.

پس از آنکه سلوان مومیکا تبعه سوئدی - عراقی 29 تیر ماه برای دومین بار اقدام به هتک حرمت قرآن کریم آن هم با چراغ سبز پلیس سوئد کرد، حسین امیرعبداللهیان و فؤاد حسین وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق در گفت وگویی تلفنی ضمن محکوم کردن این اقدامات خواستار برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی شدند.

امیرعبداللهیان همچنین در گفت وگوی تلفنی با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی بر برگزاری این نشست تأکید کرد.

  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در طی این مدت و در رایزنی های تلفنی با همتایان خود در کشورهای مسلمان خواستار برگزاری این نشست شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوشنبه نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در پی هتک حرمت قرآن در سوئد و دانمارک

دوشنبه نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در پی هتک حرمت قرآن در سوئد و دانمارک