مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 22:552023-08-07اقتصادي

زمین هایی که همچنان تشنه اند


ایستگاه های پمپاژ شهرهای جنوبی لرستان (پلدختر و کوهدشت) که در سیل 98 از بین رفتند پس از گذشت تقریبا چهار سال هنوز به مرحله بهره برداری نرسیدند.

- ایسنا/لرستان ایستگاه های پمپاژ شهرهای جنوبی لرستان (پلدختر و کوهدشت) که در سیل 98 از بین رفتند پس از گذشت تقریبا چهار سال هنوز به مرحله بهره برداری نرسیدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهرستان های جنوب لرستان دارای زمین ها و دشت های مرغوبی برای کشاورزی است به گونه ای که در تولید صیفی جات، باغات انجیر و غلات در کشور جایگاهی دارند و در برخی تولیدات قطب کشور محسوب می شوند، اما کمبود اعتبار سبب شده که ایستگاه های پمپاژی که در این مناطق وجود دارد با وجود پیشرفت 80 درصدی هستند در لیست پروژه های نیمه تمام استان قرار بگیرند.

چهار ایستگاه پمپاژ جزو مصوبات سفر دولت هستند در این خصوص، سیاوش زیدعلی، معاون آب منطقه ای لرستان با بیان اینکه چهار تا از ایستگاه های پمپاژ استان نظیر نیله خرم آباد، اسماعیل آباد دلفان، چم مهر و جایدر پلدختر جزو مصوبات سفر هیات دولت به لرستان بوده اند.

وی بیان کرد: پیشرفت فیزیکی این ایستگاه های پمپاژ بیش از 80 درصد است.

معاون طرح و توسعه منابع آبی، آب منطقه ای لرستان با بیان اینکه ایستگاه پمپاژ جایدر هم اکنون با 75 درصد پیشرفت فیزیکی نیاز به 150 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل دارد،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمین هایی که همچنان تشنه اند

زمین هایی که همچنان تشنه اند