مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 12:052023-08-22بين الملل

امضای بسته اسناد همکاری دستاورد سفر رییس پارلمان تاجیکستان به چین


در چارچوب سفر رسمی رییس مجلس ملی و شهردار پایتخت تاجیکستان به چین چندین سند امضا و بر لزوم گسترش همکاری بین دو کشور در زمینه های مختلف تأکید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در چارچوب سفر رسمی رستم امامعلی رییس مجلس ملی و شهردار پایتخت تاجیکستان به چین دو طرف با هدف تعمیق تعاملات بین دو کشور چندین سند جدید امضا کردند.

رییس مجلس ملی و شهردار شهر دوشنبه تاجیکستان طی این سفر با ژائو لجی رییس کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین دیدار کرد و همکاری دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

رستم امامعلی ضمن تشکر از حمایت های طرف چینی از اجرای پروژه های مهم اجتماعی و اقتصادی تاجیکستان، بر لزوم گسترش همکاری ها در زمینه های حمل و نقل، انرژی، صنعت، علم و آموزش، بهداشت و درمان، دفاع و امنیت تاکید کرد.

ضمن بررسی موضوعات همکاری در چارچوب سازمان ملل متحد، سازمان همکاری شانگهای، کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا و همچنین سایر سازمان های منطقه ای و بین المللی دو طرف به مسائل مبارزه جمعی علیه تروریسم و افراط گرایی، جدایی طلبی، جرائم سازمان یافته فراملی، از جمله قاچاق مواد مخدر، جرائم سایبری و سایر تهدید امنیتی توجه کردند.

اظهار اطمینان شد که توافق نامه همکاری بین مجلس ملی تاجیکستان و کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین به تقویت روابط نزد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای بسته اسناد همکاری دستاورد سفر رییس پارلمان تاجیکستان به چین

امضای بسته اسناد همکاری دستاورد سفر رییس پارلمان تاجیکستان به چین